2012. november 15., csütörtök

Velem - Gesztenyefesztivál

Október közepén Velemben jártunk. Ez a kis község Kőszegtől alig 8 km-re található. Minden évben megrendezik a Gesztenye Fesztivált, amiről mi eddig nem is hallottunk, pedig nem kevés fesztiválon voltunk már az évek során. A szervezőtől megtudtunk, hogy ez olyan nagy eseménnyé nőtte ki magát, hogy még az ország másik végiből is jönnek, sőt külföldről is. Három napon keresztül vannak itt mindenféle programok, koncert, bábelőadás, tánc és különböző népi együttesek.

Rengeteg árus volt kint, de idő hiányában csak átrohantunk az egészen. Mint sok helyen itt is kint volt a Grill Király. Az ételek minőségére nem lehet panasz. Az más kérdés, hogy tipikus (?) fesztiválos betegség az igen magasra pozícionált ár.

Viszont ami a legjobban megfogott az az volt, hogy indulás előtt még gyorsan körberohantunk egy kis édesség után kutatva. Már sötétedett és zártak is befele. Egy kis fa hídon átmenve egy utcán találtuk magunkat, ahol a helyiek mind kiálltak a kapuba és árulták a portékáikat, amik többnyire különböző ételekből álltak. Volt itt minden, házi lekvár, méz, szörp, zsíros kenyér, és sütemények. Igaz utóbbit csak egyet találtunk, igen csak hiányos készlettel. Mivel én nagyon szeretem a házi sütiket, és minden házi dolgot, gondoltam rendesen csomagoltatok belőle. Érdeklődtem az ár felől, mire a néni azt mondta, hogy már zár, így fél áron ad mindent. Kérdeztem, hogy mégis mi mennyi, de mondta, hogy majd a végén összeadjuk. Hát, gondoltam magamban rendben, nem érdekel mennyi lesz, jó nagy adagot pakoltatok magamnak. Kértem mindenből szép számmal, majd a végén kérdeztem, hogy akkor mivel tartozom. Legnagyobb megdöbbenésemre a néni azt mondta, hogy 300ft. Magamban gondoltam, ha ezt tudom, akkor mindent elviszek, amit látok. Ilyen finom dolgokat, és ilyen jutányos áron nem kap se Pesten, se máshol az ember.

A képen már csak a fele van annak, amit elhoztam, mivel a buszban érdekes módon mindenkinek felcsillant a szeme, és megkínáltam őket.
Gesztenyés-almás rétes, gesztenyés-almás-mézes püspökkenyér szerű valami, hó kifli, kakaós kalács, fahéjas süti, és még pár finomság. Mindegyik kifogástalan állaggal, ízzel. Érződött, hogy gondosan, szeretettel készítette az "alkotója".


Magyarország, Velem - Gesztenye Fesztivál 2012. október 14.


Dani


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése